Fout in paspoort of identiteitskaart aangevraagd in april, mei of juni

Foto: Renkum Nieuws

Heb je een paspoort of identiteitskaart aangevraagd in april, mei of juni? Dan heb je misschien een brief ontvangen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijke relaties over een mogelijke fout in de chip.

Je kunt zelf controleren of je paspoort of identiteitskaart deze fout bevat. Je mag ook naar het gemeentehuis komen voor controle.

Zelf controleren

Heb je of iemand in je omgeving een Android telefoon? Installeer dan de gratis BZK-ID app uit uw appstore.

Met de app scan je de MRZ code. Deze staat onderaan de pagina op de voorkant van je paspoort of identiteitskaart, bij je persoonsgegevens. De app bewaart geen gegevens. Op de website van de rijksoverheid lees je hoe de BZK-ID app werkt.

Gemeente laten controleren

Je kunt je identiteitsbewijzen door de gemeente laten controleren. Hiervoor kun je gewoon zonder afspraak binnenlopen op deze tijdstippen:

  • Maandag: 8.30 uur tot 19.00 uur
  • Dinsdag tot en met vrijdag: 8.30 uur tot 12.30 uur

Fout ontdekt?

Heeft jouw paspoort of identiteitskaart inderdaad de fout? Dan kun je kosteloos een nieuwe aanvragen. Overigens is je paspoort of identiteitskaart gewoon geldig. Je kunt er ook normaal mee reizen.

Voor algemene vragen over je reisdocument en de controle-app is een telefoonnummer beschikbaar: 0800-0201046. Je kunt ook een e-mail sturen naar [email protected]

article
38727
Fout in paspoort of identiteitskaart aangevraagd in april, mei of juni
Heb je een paspoort of identiteitskaart aangevraagd in april, mei of juni? Dan heb je
https://renkum.nieuws.nl/gemeentenieuws/38727/fout-in-paspoort-of-identiteitskaart-aangevraagd-in-april-mei-of-juni/
2018-07-18T08:30:49+00:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/277/2016/05/31111844/20160531_111700.jpg
fout, Gemeente Renkum, identiteitskaart, paspoort, Renkum.Nieuws
Gemeente, Nieuws