In veel supermarkten wijken de prijzen op de kassabon af van de prijskaartjes bij het schap, waarbij de fouten meestal in het nadeel zijn van consumenten.
Dit blijkt uit een steekproef van de
Consumentenbond, meldt de organisatie zaterdag. Vorig jaar beloofden de supermarkten beterschap, maar “daar is weinig van terecht gekomen”, aldus de Consumentenbond.
Eén foutloze kassabon
De Consumentenbond deed onderzoek bij zeven landelijke supermarktketens (Albert Heijn, Aldi, Coop, Jumbo, Lidl, Plus en Spar) en bezocht van elke keten drie filialen. Daar werden de schap-prijzen van 25 producten genoteerd en vergeleken met de prijs op de kassabon. Slechts één kassabon, bij een Aldi-filiaal, was volledig foutloos. Dat is een slechter resultaat bij een zelfde steekproef vorig jaar, toen drie bonnen foutloos bleken.
t, dit keer ging het bij een op de zeven producten fout. Vooral bij koffie, bier en wijn ging het vaak mis, aldus de organisatie.
In de steekproef maakte Aldi de minste fouten, met slechts een op de 25 artikelen verkeerd geprijsd. Albert Heijn en Jumbo maakten de meeste fouten. Zo hadden bij Albert Heijn ruim een op de vier producten een afwijkende prijs, bij Jumbo ruim een op de vijf. Vorig jaar kwamen deze twee ketens ook al het slechts uit de steekproef van de Consumentenbond.
Bron: Nieuws.nl
♦♦♦
Adverteren op
Renkum.nieuws.nl ? Onze bezoekersaantallen blijven stijgen, wat onder andere goed is voor de zichtbaarheid van onze adverteerders. Wil jij je naamsbekendheid vergroten? Neem dan voor adverteren contact op met Dolf Verschuren via de telefoon: 06 – 4025 3846 of via de mail:
[email protected] . De redactie is te bereiken via
[email protected] .