Treinreizigers moeten zich beter bewust zijn van slechtziende of blinde medereizigers, vindt de NS. Daarom is het spoorbedrijf samen met ProRail en de Oogvereniging zaterdag de campagne ‘Oog voor een ander’ gestart.
Volgens de NS komt het bijvoorbeeld vaak voor dat reizigers op het station hun koffers of tassen op de geleidelijnen leggen. Reizigers zouden vaak niet weten dat die witte lijnen, die te vinden zijn op perrons en door het station, bedoeld zijn voor blinden en slechtzienden om de weg te vinden. De NS hoopt dat de campagne daarin verandering gaat brengen.
Tijdens de actie waren er op meerdere stations in het land activiteiten gepland. Zo konden reizigers op Den Haag Centraal, Utrecht Centraal en Den Bosch door middel van een simulatiebril beleven hoe het is om te reizen met een visuele beperking. Ook konden reizigers met de bril op de geleidelijnen proberen te volgen of in te checken bij het juiste incheckpoortje. Verder gaf de Oogvereniging tips
hoe blinde en slechtziende reizigers geholpen kunnen worden tijdens hun reis.
De lancering van de campagne viel op de Internationale Dag van de Witte Stok. Op deze dag wordt er aandacht gevraagd voor blinde en slechtziende mensen.
Renkum.nieuws.nl richt zich op berichtgeving op lokaal niveau. Onze bezoekersaantallen blijven stijgen, wat onder andere goed is voor de zichtbaarheid van onze adverteerders. Wil jij je naamsbekendheid vergroten?
Wij denken graag met je mee om de reclame-euro zo optimaal mogelijk te besteden. Door lokaal te adverteren op Renkum Nieuws tegen een concurrerende prijs! Neem contact op met Dolf Verschuren via de telefoon: 06 – 4025 3846 of via de mail: [email protected] .
De redactie is te bereiken via [email protected] .