Hoofdsponsor Airborne Wandeltocht vertrekt

Foto: Airborne Wandeltocht

De 70e editie van de Airborne Wandeltocht in Oosterbeek zal het moeten stellen zonder dagblad De Gelderlander als hoofdsponsor. De Gelderlander werkte meer dan 25 jaar samen met de organisatie van de grootste ééndaagse wandeltocht ter wereld.

Over deze goede samenwerking is vicevoorzitter en sponsormanager Roger Beets op de website van de Airborne Wandeltocht zeer te spreken. Beide partijen hebben altijd goede afspraken kunnen maken, maar die zijn nu beëindigd. Erg onverwacht kwam dit bericht niet en is ook zeker begrijpelijk, aldus Beets.

Reorganisaties en bezuinigingen

Normaliter werd de overeenkomst tussen beide partijen verlengd met drie jaar maar vorig jaar werd die maar met één jaar verlengd. Reorganisaties bij de Persgroep, waar De Gelderlander deel van uit maakt, zorgden voor deze beslissing. Net als andere kranten, heeft ook De Gelderlander last van teruglopende advertentiekosten en abonnees. Er is daarom flink gesnoeid in het aantal evenementen die gesponsord werden door de marketingafdeling.

Toch even slikken

“Het was even slikken” zegt Roger Beets op de website van de Airborne Wandeltocht. “We hadden in aanloop naar de 70e jubileumeditie volgend jaar, toch gehoopt op continuering. Daar was ook de zojuist goedgekeurde begroting op gebaseerd. We zullen naarstig op zoek moeten naar een invulling voor dit gat.”

Jubilerend wandeljaar

Volgend jaar viert de beroemde wandeltocht haar 70-jarige jubileum. Samen met de Nijmeegse Vierdaagse die volgend jaar haar 100e jaargang viert, wordt het een jubilerend wandeljaar in Gelderland. Vanuit het buitenland is de belangstelling voor beide evenementen dan ook erg groot.

Bron: Airborne Wandeltocht

Dossier:
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen